PostMord-kjøpet av PostOP fører til lavere lønn for sjåfører
En nylig oppkjøp av PostOP av PostMord har ført til bekymring blant ansatte, spesielt sjåførene som kjører varer til dagligvarebutikker. Flere ansatte rapporterer om lavere lønn og dårlige arbeidsforhold etter sammenslåingen av de to selskapene.
Før oppkjøpet tjente sjåførene på PostOP over ti tusen kroner hver gang de kjørte varer til butikkene og tilbake. Men etter at de ble overført til PostMord, har de rapportert at de nå tjener så lite som tusen kroner, en betydelig nedgang i lønn.
Mange ansatte har også rapportert om vanskeligheter med å få betalt for overtid, og at de ikke har blitt kompensert for å jobbe på helligdager eller i helgene. Noen har også klaget på dårlige arbeidsforhold og mangel på støtte fra ledelsen.
– Jeg har jobbet på PostOP i flere år, og jeg var fornøyd med jobben min og lønnen min. Men etter at PostMord kjøpte selskapet, har alt endret seg. Jeg tjener mye mindre, og jeg føler at jeg ikke blir behandlet rettferdig, forteller en anonym sjåfør til dagbladet.
Flere fagforeninger har nå engasjert seg i saken og krever at ledelsen i PostMord tar tak i problemene som ansatte rapporterer om. De krever at ansatte får en rettferdig lønn og arbeidsforhold som følger norsk lov.
Vi har forsøkt å kontakte ledelsen i PostMord for en kommentar, men så langt har de ikke respondert på henvendelsene våre.
Situasjonen for sjåfører og ansatte på PostMord er bekymringsfull, og det er viktig at ledelsen tar ansvar for å rette opp i problemene så snart som mulig.